Музично-хореографічна вистава “Пори року”

 “Навчіть дітей танцювати, але хай танець їх  – говорить.  Хай танцюючи вони живо малюють, хай будуть вони  мімами,  хай почуття роблять їх прекрасними. Якщо жести і міміка кожного завжди будуть відповідати рухам його душі, – лише тоді вони від творять істинні почуття  – і твір ваш оживе.”

“Листи про танець і балет” – Ж.Ж. Новер.

Головна задача:

Письменник пише романи, повість, поему, п’єсу – користуючись словом. Композитор в своїй творчості користується звуками музики. Художник – фарбами. Скульптор – пластичними матеріалами. А хореограф – виразною пластикою тіла, рухами, мімікою, жестами.

Отже художній керівник гуртка театру мод «Перлинка» Онищенко О.В. разом з керівниками гуртків АРТ студії «Кольоровий світ» Саламаха Н.І., Скаченко І.Л. втілили ідею музично – хореографічній композиції “Пори року” – в якому намагалися поєднати  : авторські костюми та аксесуари( виготовлені власноруч) , емоційну пантоміму, музику природи, скульптурні пози та  драматургію пластичності рухів.

  Отже розпочалось дефіле дітей вбраних в костюми та аксесуари за темами пір року, воно  супроводжується віршами, особливою музикою та звуками природи.  

Першою з’являється Зима – велична, неприступна і холодна…

Одягне все у білосніжну шаль

І кришталем прозорим

Все прикрасить

Чаклунка, виконавиця бажань

Дитячим мріям не дозволить згаснуть

Вона дарує радощі і сміх

Щипаючи всіх дітлахів за щічки

І кожен день вона дарує сніг

І перетворює у дзеркало всі річки.

Для неї ми використали звуки сильного вітру, заметілі і високі ноти в музиці. Її рухи різкі, сміливі, широкі і впевнені. Вона немов наречена у білосніжній сукні і довгим шлейфом фати – застеляє землю чарівною ковдрою примушуючи її засинати і дихати тихо – тихо… Проте радісний сміх дітей порушує цю крижану тишу. Дивовижний настрій дітлахів, які граються в сніжки, робить цю пору року – незабутньою.

 На зміну величній Зими приходить чарівна Весна.

Прийде вона із раннім співом солов’я

Із піснею струмочка в чистім полі

Із теплим променем і усмішкою дня

З останньою крижинкою в долоні

Прийде вона із запахом весни

Із настроєм квітучих в лісі квітів

Нам подарує вона дні ясні

Розфарбував яскраво все на світі.

Під повільну, мелодійну музику зі звуками дзвінкого дзюрчання струмочків і веселого щебетання птахів. У сукні ніжно – весняних кольорів з квітами під вже тонкою крижаною ковдрою з’являється весна. Її супроводжують дівчатка з квітучими парасольками, які ховаються від крапельок таїння бурульок і ласкавих сонячних промінчиків.

Для цього образу ми обрали рухи класичного екзерсису, вони повільні, витонченні і м’які, тендітні та замріяні, обережні – як, і саме пробудження.

3. за чарівною Весною – з’являється яскраве Літо.

Сонечко яскраве усмішки розбудить

Всі навкруг про клопоти і труднощі забудуть

На гілочках розвісить сережки і намисто

І бджілки трудівниці нас медом пригощають

А річки і озера в обійми закликають

Пташки з гніздечка нам свої пісні дарують

Ніколи дітлахи у літку не сумують

Під енергійну, швидку і веселу музику, в якій м’яко ллється солов’їна пісня і прослуховується дитячий сміх йде до нас радісне літо.

Пишна, зелена сукня з яскравими квітами прикрашає цей образ.  Рухи швидкі, веселі і сміливі, підбадьорюють квіти радіти, а метеликів легко кружляти над ними у повітряному вальсі.

4. Несподівано яскраві кольори Літа змінюються на золоті барви Осені.

Зійшла на землю золотом рясним

Шепоче вірші листя під ногами

Та іноді перебиває грім

Пускає дощик сонячними днями

В осіннім промені останні дні тепла

Грайливо вітер листя підіймає

Ця чарівниця до нас з небес зійшла

І казку й Вам і нам розповідає.

Приходить осінь зі звуками дощу і грому, з шурхотом листя під ногами, з сумом і печаллю. Але золоте вбрання з багряними квітами розсіює смуток і примушує землю радіти, не лише від такої чарівної краси, а ще від багатого врожаю, який дарує щедра осінь. Діти з радістю несуть великі кошики соковитих фруктів і пригощають один одного, перетворюючи це в танцювальну церемонію. Спостерігаючи за цим рухи Осені то різкі, то повільні, такі ж не постійні як і сама Осінь.

Для кожної Пори року (кажучи мовою театру) змінюються декорації.

Для Зими ми використали темно синю тканину, поверх якої спускається  срібний водопад з тоненьких ниточок. На цьому  фоні білосніжна сукня Зими виглядає ще більш яскравішою і виразнішою.

Для Весни ми обрали тканину кольору молодої зелені – салатовий. Ці полотна прикрашені букетиками весняних квітів з краплинками ранкової роси на листочках.

Тканину для Літа ми прикрасили червоними маками, соковитою зеленню і яскравими квітами.

А вже Осінь ми зустрічали багряними полотнами з золотими візерунками між якими прослідковується золоте намисто осіннього дощу.

Всі ці декорації придали нашому показу ще більш чарівності, граційності, ніжності, яскравості і впевненості.

І заключною декорацією залишилась вертикальна композиція з перлинок різного діаметру, яка підкреслила назву театру мод “Перлинка” керівники якого: Соломаха Н.І., Скаченко І.Л.

А щоб глядачу було більш зрозуміліше і цікавіше дивитись наш показ мод на початку вистави їх вітає “матінка – Природа”, яка і презентує Лібрето музично – хореографічної композиції “Пори року”, автор якого: Макарова Л.О., хореограф – постановник: Онищенко О.В.

музично – хореографічна композиція “Пори року”

Лібрето

Жила на світі матінка Погода

Чотири донечки у матінки було

Прийшла до них проблема згодом

Хто на землі цій зробить перший крок?

Зима то буде чи весна чи літо

Чи осінь спуститься до нас з небес

Чиєю магією буде усе покрито

Усіх дочок замучив інтерес.

І вирішила мати розсудити

Зробивши календар один для всіх

Щоб сварку між дочками загасити

І у сім’ю одну зібрати їх.

Спочатку білосніжна і срібляста

Зима свою чарівність принесе

За нею веснонька прийде прекрасна

І навкруги прокинеться усе

А потім літо з  сонечком яскравим

Усіх поніжить у своїм теплі

А осінь з листям золотавим

Нехай дарує радощі землі

– Вас, донечки, цей календар розсудить

Красою кожна зачарує світ

А кликати Вас роком будуть

«Я – Галерея!» Музично-хореографічна вистава з іграшками та прикрасами, які  діти на заняттях з ручної праці виготовили власноруч за мотивами Петриківського розпису.

           Трохи історії…  У Петриківці  існувала   школа  декоративного  народного  малювання, в  якій  композицію  петриківського  орнаменту  викладали  відома  майстриня  петриківського  розпису,  видатний майстер народної  творчості України  Т.Пата  та її  донька  В. Кучеренко.

   Ознайомившись  з  їхньою  творчістю наші  керівники  гуртків  Соломаха Н.І. Гурток “Крафтова майстерня” (ручна праця), та Скаченко І.Л. (“Кольоровий світ” ( малювання ) запропонували  створити свою майстерню  петриківського  розпису,  в  якій  вони  з  дітьми  будуть  займатись  з тонкощами розпису, особливостями фарб вивчали як тардиційні орнаментальні композиції: квіти, гілочки, букети, фризи, панно-килимки, (виконані на папері темперою) так і незвичайні форми застосовуючи орнаментику петриківського розпису в оздоблені тканин, розписі іграшок, виробів з дерева тощо.

    Освоєння нової технології супроводжувалося пошуками, нових тем, композиційних і колористичних вирішень, розширення асортименту використаних матеріалів , технік прикладного мистецтва та декору, забезпечили успіх цієї майстерні.

     В експериментальному цеху нашого закладу( а це наша студія “Короровий всесвіт” ) виробили: декоративні пано, намальовані на папері яєчною темперою, точені з дерева розмальовані декоративні вази, тарілки, кухлі, цукерниці, скриньки, яйця-мальовки тощо.

     Сформована художня майстерня петриківського декоративного розпису, якій притаманні енергійність письма, чітка графічність декору, яскравість барв надихнула на створення колекції: “Петриківські прикраси та іграшки”.    Іграшки створені на основі натуральних тканин, відтінені за допомогою натуральних барвників (чай, кава) техніка грунтований текстиль. На викройках іграшки діти робили декупаж з художніх серветок та ксеросного папіру, а потім все зшивалося і набивалося сентіпоном  Ми створили галерею петриківських робіт- це прикраси з петриківським розписом  та  іграшки  ручної роботи. Також в колекцію входять великі вітрини з елементами петриківського  розпису, в яких дівчатка стоять як манекени рекламуючи свої прикраси, це овальні «кабушони» зроблені руками дітей у техниці декупаж. Ще одна надзвичайно цікава ручна робота, яка заворожує глядача своєю неординарністю і богатством. Це прикраси з атласних стрічок зі стразами, паєтками та намистинками .

Все створенне на гурковій роботі надихнуло нас на створення музично-хореографічної композиції “Я-галерея”,а саме залучили до роботи художнього керівника гуртка- мод “Перлинка” Онищенко Оксану Володимирівну ,яка в тандемі з керівниками гуртків “Арт студїї “Кольровий всесвіт” створили музично-хореографічну композицію “Я -Галерея!” до виконання ролей запросили дівчаток старшої групи та гостей . Під час свята продемонстрували дефіле, тобто демонстрацію під музику незвичайне та творче втілення теми петриківського розпису . Дівчатка застигали в особливих позах у ефектних вітринах , наче манікени ….І раптом галерея оживає . Під спокійну ритмічну музику дівчатка граціозно танцюючи радісно  і жваво, граються кожна своєю іграшкою, демонструючи іх гостям. Далі колекція змінюється на шикарні прикраси, які змінюють одна одну своєю неповторністю і ексклюзивністю. Дівчата наче справжні королеви гордовито рухаються по подіуму галереї. І коли глядач у захваті і в легкій ейфорії , дівчата повертаються  у свої вітрини з тендітними букетиками в руках. І знов галерея завмирає  і  радує гостей своєю чарівною красою та іграшками, якими так і кортить погратись кожному хто сидить в залі периківської галереї.

Створили персонажи з пластиліну та зняли анамаційний фільм    «Новорічна історія»

Сьогодні ми представляємо вашій увазі роботу гуртків нашого закладу варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти та розпочали втілення нового творчого мультиплікаційного проекту «Країна чудес». Цей проект складається з 4-х серій. Перша серія проекту це мультиплікаційний фільм, який має назву «Новорічна історія». В цьому проекті ми намагалися поєднати різні види арттерапії, різні техніки зображувального діяльності, різні жанри мистецтва з використанням сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій. Все це базується  на міцному фундаменті творчості дітей та педагогів. Отже, з чого ж почати? Будь-який режисер скаже, що фільм, починається з історії. Першу нашу спробу ми вирішили створити мультиплікаційний фільм «Новорічна історія» з пластиліновими персонажами.

 Керівник гуртка «Арт-студії» «Кольоровий світ» Скаченко І.Л.. розпочала роботу над мультфільмом зі створення декорацій. Щоб працювати нам було зручно, ми облаштували на звичайному письмовому столі невеличкий знімальний майданчик зі звичайної картонної коробки для розташування персонажів та декорацій. Для цього ми обрали такі матеріали: палітра, пензли зі щітини, густу гуашеву фарбу, аркуші ватману.

Для створення об’ємної фактури декорацій нам потрібна рельєфна кольорова маса та такий цікавий незвичайний інструмент – мастихін. Робота з таким інструментом викликало у дітей надзвичайний інтерес.

Таким чином декорації до нашого мультфільму  створено.

Щоб створити казковий ліс із дерев та ялинок діти гуртка «Майстрилки» під керівництвом керівника Соломахи Н.І. обрали такі техніки: орігамі та витинанка. Створюючи дерева  використали прийом симетричного вирізування по контуру та матеріали: дерев’яні шпажки та бруски з пінопласту. Для створення ялинок діти застосували вже знайомі базові форми це – трикутник, повітряний змій та подвійний квадрат та такі прийоми: розкриття та роз плющення карманів і зробили декілька надрізів.

Так і з’явився наш казковий чарівний ліс.

А ще потрібні головні герої. Діти вирішили, що в цій Новорічній історії головними героями будуть: Дідусь Мороз на санчатах з подарунками, родина сніговиків, зайці та інші мешканці чарівного лісу та зліпити їх з пластиліну. Усі пластилінові герої зроблені з 3-х основних елементів: куля, млинчик та валик. 

Кожна дитина, використовуючи ці елементи, легко може виліпити бажані фігурки, предмети.

Для цього, як ви бачите, достатньо лиш правильно спланувати заняття гуртка, а для дітей запам’ятати декілька простих правил та дотримуватись необхідної послідовності в роботі.

Хочу вам відкрити секрети:

по-перше для пластилінової анімації потрібен якісний пластилін, який буде легко розминатися, не прилипатиме до рук, столу та не залишатиме брудних плям.

По-друге, пластилін потрібен яскравих насичених кольорів.

Третій секрет: зазвичай, не всі відтинки ми можемо знайти в пластиліновому наборі, тому щоб отримати необхідний нам відтінок ми змішуємо білий і кольоровим пластиліном.

Для роботи з пластиліном нам знадобляться предмети, які завжди знаходяться під рукою: зубочистки, шарикова ручка, сірники, скалки, стеки.

Пластилін це дивовижний матеріал, він не тільки дає малюкові можливість реалізувати свій творчий потенціал, допомагає сформувати естетичний смак, а й вчить їх жити в гармонії з природою.

Отже, пропонуємо переглянути мультфільм

Тривалість цього мультфільму – 1,5 хв. Але для цього нами було зроблено більш як 1500 кадрів та для створення самого мультфільму ми використали комп’ютерні програми Драган Фейенш, Соні Вегас Про 12 Технологыъ Стоп моушен. 

У нас складені плани на майбутнє і ми  продовжуємо роботу над цим проектом

Digital Camera

Ми постійно створюємо казки, композиції та приймаємо активну участь у різних проектах району та міста

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.