Тел. 097-567-32-66, 

Звітування керівника за 2020-2021 рр.

Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №60 Криворізької міської ради у своїй діяльності  керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про  дошкільну освіту»,  Положенням  про  заклад  дошкільної освіти,  іншими нормативно-правовими актами, власним статутом. Порядок звітування визначає Примірне положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, затверджене наказом МОН від 23.03.2005 № 178. Норма щодо забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладу освіти закріплена також у статті 30 Закону України «Про освіту». Згідно з нею заклад освіти має формувати відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність й оприлюднювати її.

З метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно громадської системи управління закладом  освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації. Я Кузьма Наталя Віталіївна завідувач   комунального закладу дошкільної освіти комбінованого типу  № 60 Криворізької міської ради звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2020-2021  навчальний рік.

     КЗДО КТ №60 КМР здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

– Конституції України

– Закону України «Про освіту»

–  оновленого Базового компоненту дошкільної освіти

– Закону України «Про охорону праці»

– Закону України «Про цивільну оборону»

– Закону України «Про дорожній рух»

– Закону України «Про відпустки»

– Кодексу «Про працю»

-«Положенням про дошкільний навчальний заклад»

А також, цей рік заклад працював в умовах адаптивного карантину, тому додатково в роботі закладу керувалися такими документами:

– стаття 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення»;

–     пункт 17 постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених проти епідеміологічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-COV-2»;

– постанова Міністерства охорони здоров’я України Головного Державного санітарного лікаря України від 22.09.2020 № 55 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину» – наказ МОН України від 16.03.2020 №406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню корона вірусу COVID-19»

Свою діяльність здійснювала за Державною освітньою програмою розвитку дітей дошкільного віку  «Українське дошкілля» та парціальними програми,     Статутом  КЗДО КТ №60 КМР,  плану роботи ЗДО  на 2020-2021 н.рр. та  з метою впровадження колегіальної етики управлінської діяльності у  закладі дошкільної освіти, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації представляю звіт за основними напрямами діяльності ЗДО  за період 2020-2021  навчального  року та  літнього періоду.

Заклад засновано у 1993 році.

Юридична адреса  – м. Кривий Ріг, 50029, Покровський р-н,вул. Руденка, 6.       

E-mail: kkdnz60@gmail.com

Код ЄДРПОУ 26328778

Мовою освітнього процесу та мовою повсякденного спілкування зі здобувачами освіти у закладі є українська ( державна).

Режим роботи: заклад працює за п’ятиденним режимом роботи,  12 груп з 10,5 год. перебуванням дітей, 1 чергова група з 12–ти годинним перебуванням.

Кількість дітей у закладі: – 230 (планова наповнюваність 270 осіб)

Приміщення закладу розраховане на 13 груп.

Кількість груп, що функціонує: 13 груп, з них:

2 групи раннього віку

2 групи молодшого дошкільного віку

2 групи середнього дошкільного віку

3 групи старшого дошкільного віку

4 спеціальні групи

Усі групові приміщення мають : роздягальну, ігрову, спальну, туалетну кімнати та буфетну кімнату для миття і зберігання посуду. Кожне групове приміщення ізольоване від інших та має зручні сполучення з іншими функціональними приміщеннями дошкільного закладу;

 – фізкультурна зала з обладнана, традиційним та нетрадиційним обладнанням, але його недостатньо;

–  музична зала з має необхідне  оснащення ·

–  методичний кабінет – центр  методичної роботи з педагогічними кадрами ЗДО, наповнення якого здійснюється відповідно до Положення про роботу методичного кабінету;

– кабінет практичного психолога  забезпечено усім необхідним для роботи психологічної служби;

– харчоблок, забезпечений необхідним технологічним обладнанням, яке потребує оновлення згідно до вимог діючого санітарного регламенту та вимогам НАССР;

– пральня в якій створено усі необхідні умови(   сушильний барабан, швейна машини потребує ремонту)  ;

-у  медичному кабінеті  створені  необхідні умови, наявне обладнання  та матеріалами. Упорядковано ізолятор.

Заклад укомплектований м’яким та твердим інвентарем, меблями, які потребують поступового оновлення  Щорічно проводяться необхідні ремонтні роботи по дотриманню санітаних норм. На харчоблоці наявний кухонний посуд, який  відповідає вимогам інструкції з організації харчування, але потребує поступового оновлення. Столовий посуд для харчування дітей у групах забезпечений у достатній кількості. Посуд, меблі, постільна білизна, рушники наявні в достатній кількості. Достатньо інвентарю для прибирання приміщень, який маркований та правильно зберігається, але частково потребує оновлення. Наявна систма для доочистки питної води( щоквартала здійснюється заміна фільтрів) .

Заклад підключений до мережі Інтернет та забезпечений технічними засобами  (   для ведення комп’ютеризованої роботи потребує оновлення ноутбук )

Будівля розташована на окремій земельній ділянці загальною площею 2010 м2. ( будівля ЗДО має масові пошкодження фундаменту , балконних колон та панельних швів). Територія впорядкована, огороджена (але місцями сітка-рабіця пошкоджена,)територія озеленена. На території розміщені: дитячі ігрові майданчики, відокремлені захисними зеленими смугами чагарників, фізкультурний майданчик, угіддя (прилегла територія), городні ділянки, фруктовий сад. Обладнання на майданчиках відповідає росту і віку дітей, надійно і стійко закріплене, але потребує оновлення( пісочниці). Під’їзні шляхи наявні, але асфальтні доріжки пошкоджені та потребують оновлення. Для безпечного використання фізкультурним та   ігровим обладнанням  постійно проводятья обстеження ( акти обстеження наявні). Кожен  ігровий майданчик  має тіньовий навіс для захисту від сонця й опадів. 

У закдаді у 2020 була  введена с експлуатацію  пожежна сигналізація, блискавко захист та охоронна система ” кнопка екстерного виклика поліції”.     

  Проблемами у сфері поліпшення матеріально-технічного і навчально-матеріального забезпечення освітньої діяльності в ЗДО є недофінансування. Як і раніше, не вирішується проблема фінансування ЗДО у повному обсязі, що не дає змоги поступово та постійно на належному рівні зміцнювати матеріально-технічну базуЗДО, удосконалювати предметно-ігрове середовище, тощо. Фасад, колони , балкони міжпанельні шви , пошкоджено погодними умовами та часом, облицювання облущилось та обсипалось , що погіршує санітрній стан приміщень та створює небезпеку для оточення. У звьязку з ремонтом траси теплопостачання Міськодоканалом , були зруйновані асфальні покриття на кілької діляенках території , який потребує повної реконструкції . Не усі вікна в приміщеннях замінено на енргозберігаючі, отже є потреба замінити 37 вікон старого зразка . Труби сситеми опалення в задовільному стані. У зв’язку з тривалим терміном експлуатації система труб водопостачання та водовідведення має часті пориви та руйнування. У звьязку з випадками приникнення в заклад сторонніх осіб ( 3 крадіжки) є потреба в заміні старих дерев’яних дверей на металеві. Також необхідно замінити пошкоджені ділянки огорожі сітки –рабиці,. Ворота на господарчому дворі потребують ремонту та реконструкції, не зачиняються та просіли стовби на яких вони тримаються . Кухонне обладнання, наявне та знаходиться в робочому стані, але за вимогами НАССР його тотрібно змінювати та оновлювати ( додатково неодхідно доповнити в цех сирої продукції ще одну мийну ванну для сирої продукції з проточною водою). Для дотримання санітрних та протиепідемічних умовє нагальна потреба в фінансування щорічної ревізії бойлеров подачі гарячої води( 17 шт). Необхідно провести частковий ремонт сантехніки в медичному блоці . Продовжити роботи по забезпеченню освітнього процесу сучасними мультимедійними засобами. Для вирішення цих  питань  подано 21  клопотання у відділ освіти Покровської рай ради. .  

У закладі за штатним розписом працює 71 особа, 33 з яких – педагогічні працівники, 38 – технічний персонал. (є    вакансії : вчителя \логопеда, вчителя \дефектолога, музичного керівника, медичної сестри старшої та зм\с з дієтичного харчування).

Освіта педагогічного складу :

Повна вища освіта (Магістр/спеціаліст)  – 15 педагогічних працівників;

Базова вища освіта (Бакалавр) – 1 педагогічний працівник;

Неповна вища освіта – 17 педагогічних працівників;

Повна загальна середня освіта – 1 педагогічний працівник.

Кваліфікаційні відомості:

Вища кваліфікаційна категорія – 5 педагогів;

І кваліфікаційна категорія – 2 педагога;

ІІ кваліфікаційна категорія – 1 педагог;

Спеціаліст – 7 педагогів;

Без категорії (тарифний розряд) – 19 педагогів.

Педагогічні звання  мають 6 педагогів  

“Учитель – методист” – 3 педагога;

“Вихователь – методист”– 2 педагога;

“Старший вихователь” – 1 педагог.

Стаж роботи педагогічних працівників  

До 3-х років – 7 педагогів;

Від 3-х до 10-ти років – 4 педагога;

Від 10-ти до 20-ти років – 6 педагогів;

Понад 20-ти років – 17 педагогів.

            Діяльність закладу дошкільної освіти №60 у 2020-2021 навчальному році, освітня та методична робота були спрямовані на реалізацію завдань модернізації дошкільної освіти, визначених Законом України «Про  освіту»,  конкретизованих у перспективному та річному планах роботи,  на забезпечення якості освіти, іноваційної діяльності , підвищення фахового рівня педагогічних працівників, зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу. Завдання   плану роботи на 2020-2021 навчальний рік були виконані в повному обсязі на достатньому рівні.  

Відповідно до  законів  України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Державного стандарту дошкільної освіти – БКДО-2021р., освітня політика в КЗДО КТ №60 КМР  спрямовувалась на пізнавальну, аналітично – управлінську діяльність, психолого-діагностичну функцію освітнього процесу, на ефективність, дієвість і результативність внутрішньої управлінської та методичної роботи.

Місія методичної роботи з педагогічними працівниками  у 2020-2021 н.р. полягала у стимулюванні професійного інтересу, сприянні формуванню особистісного професійного запиту педагога та його задоволення для вдосконалення педагогічної практики (особистісного професійного розвитку). Метою методичної роботи було  спрямування діяльності педагогічного колективу на виконання нормативно-законодавчих та інструктивних документів у галузі дошкільної освіти, створення умов для особистісного професійного розвитку кожного педагогічного працівника та створення розвивального динамічного середовища .

На виконання наказу по ЗДО від 31.08.2020р. №21-о/д «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками у 2020-2021н.р.», враховуючи індивідуальні можливості педагогів, їх методичну підготовку, професійний рівень, матеріальну базу ЗДО, було визначено структуру методичної роботи, де всі її складові тісно були пов’язані, взаємодіяли між собою, діяли з єдиною метою – досягнення кращих показників в освітній діяльності.

  Організації методичної роботи забезпечувала підвищення рівня методичної підготовки педагогів, діагностико-теоретичне опрацювання методичної теми закладу та реалізовувалась через колективні, групові та індивідуальні форми роботи: педагогічна рада; семінар-практикум; консультації; засідання педагогічних вівторків та методичної середи;  інших нетрадиційних форм роботи з педагогами спрямованих на вдосконалення освітнього процесу.

Дієвим органом у структурі методичної роботи є педагогічні ради, на які виносилися питання звітного характеру, проблемного, організаційного, підсумкового. Їх проведення мало на меті стимулювання розвитку творчого потенціалу педколективу, росту професійної майстерності педагогічних працівників: вихователів, керівників гуртків, асистентів вихователів, керівників музичних,  сприяння формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечення підвищення якості освітнього  процесу.

Загалом у 2020-2021 н.р. з педагогами закладу було проведено 4 педагогічних ради:

1. Завдання педагогічного колективу на 2020-2021 навчальний рік.

2. Формування математичної та сенсорно – пізнавальної компетенцій дошкільників засобами передових педагогічних технологій.

3. Формування професійної компетентності педагогів через інноваційну діяльність.

4. Про підведення підсумків освітньої роботи в ЗДО.

Підвищення педагогічної майстерності відбувалось через проведені форми роботи.

 Семінар-практикум:

“Інноваційне розвивальне предметне середовище: принципи, модель, акценти.”

“Сучасні підходи щодо удосконалення культури українського мовлення дошкільників, як основ формування національно-патріотичних почуттів.”

“Формування екологічної культури дошкільників – життєва необхідність сучасності.”

Засідання круглого столу – поради практичного психолога:

“Із думкою про дитину або з чого починається адаптація.”

“Про допомогу дітям в кризових ситуаціях.”

“Стоп булінг!»

 Консультації для педагогів:

Сучасні підходи до організації життєдіяльності дітей в ЗДО.

     Активно , цікаво і фахово проводились засідання школи молодого фахівця з тем  :

“Створюємо умови для розвитку кожної особистості: інноваційне розвивальне, предметне середовище. Креативний підхід.”

“Логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку в різних видах діяльності.”

“Нетрадиційні методи оздоровлення”

“Удосконалюємо дикцію та техніку мовлення педагогів”

“Діяльність дошкільників в режимі дня”

«Розвиток творчих здібностей дітей шляхом використання інноваційних технологій»

“Робота з батьками”

“Ігри в природі”

“Маленькі дослідники”

Науково-методична творча група закладу у складі: завідувач КЗДО КТ №60 КМР: Кузьма Н.В., вихователь – методист: Курило Г.П., Кочережко Т.М.; вихователі: Куртєєва В.А., Гудкова І.О., Резніченко І.Я.; вчитель-дефектолог: Кошелєва Л.В.; вчитель – логопед: Остапішина Л.Г., Коновалова О.В.; практичний психолог: Яцко Т.Б. у 2020-2021 н.р. працювала над І етапом обласного науково-методичного проекту “Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі НУШ” під час якого були визначені завдання, створений “Банк Інформації”, підібрані форми та методи роботи над проблемою.

Творчою групою художньо-естетичного напряму закладу у складі якої:   завідувача ЗДО– Кузьма Н.В., вихователі-методисти – Курило Г.П., та Кочережко Т.М., керівник гуртка – Соломаха Н.І.,  керівник гуртка – Скаченко І.Л., художній керівник ЗДО – Онищенко О.В., було прийнято рішення про створення нового творчого проєкту «Апофема – українського віночка». «Апофема – українського віночка» – творчий проєкт педагогів КЗДО КТ №60 КМР, покладений на розвиток компетентної особистості дитини дошкільного віку, становлення і розвиток її духовної сутності в єднанні з оволодіннями нею науковими знаннями та вміннями, розвиток художніх здібностей і творчої особистості дітей, упровадження в освітній процес гурткової роботи напрямків STREAM-освіти, визначення позитивного впливу сучасних форматів та практичних рішень STEM на сучасного  дошкільника.

А педагогічний колектив ЗДО у 2020-2021 н.р. почав працювати над вивчення альтернативної програми формування інженерного мислення у дітей перед шкільного віку «STREAM-освіта або Стежинки у Всесвіт», у ході якого було створено науково-методичний проект “Я – сучасний педагог”. Метою якого було розглянути програму «STREAM-освіта або Стежинки у Всесвіт», як новий інтеграційний підхід до розвитку, освітньої діяльності та виховання компетентної особистості дитини. Ознайомити педагогів з методичними рекомендаціями та корисним практичним матеріалом, щодо формування у дітей інженерного мислення, через ігрову, дослідницьку та художньо-продуктивну діяльність, який передбачає формування сучасного світобачення, на тлі пізнавальної освіти, створенні інформаційно-просвітницького простору для всіх учасників освітнього процесу.

В рамках першого етапу роботи над проєктом з педагогами закладу проведені: анкетування педагогів: «Здібності педагога до творчого саморозвитку

засідання “Педагогічних вівторків” було присвячено вивченю аспектів впровадження STEM – освіти,  провадження освітнього процесу ЗДО»;тренування педагогів в складанні плану роботи освітнього процесу з інтеграцією в ньому, всіх освітніх напрямів;моніторингове дослідження, з урахування вимог освітніх напрямків STREAM-освіти.

Впродовж навчального року проводився постійний аналіз роботи педагогів: динаміка розвитку ключових компетентностей у дошкільників, рівень професійного росту (відкриті заняття,  заходи, розробки методичних матеріалів, виступи тощо), застосування у роботі інноваційних технологій, створення ситуацій саморозвитку і самореалізації учасників освітнього процесу, тощо. Моніторинг дав змогу проаналізувати роботу не тільки  вікових груп, а й досягнення вихованців.Для удосконалення фахової майстерності педагогів, реалізації їх творчого потенціалу, впровадження інноваційних технологій в освітній процес. Відповідно до вищезазначеного в роботу кожної вікової групи, були впроваджені ігрові інноваційні технології, а саме:

Група №1, №3 – “Ейдетика для малюків”;

Група №2, №11 – “Інтелектуальні ігри Нікітіних”;

Група 4 – “Логічні блоки Дьєнеша”;

Група №5 – “Кольорові палички Кьюзенера”;

Група №6, №12 – “Коректурні таблиці Н. Гавриш”;

Група №7 – “LEGO”;

Група №8 – “Картки властивості З. Семадені”;

Група №9, №10 – Навчально-розвивальна технологія “Логіки Світу”;

Група №13 – “Розвивальні ігри Воскобовича”.

У 2020-2021 н.р. педагоги закладу працювали над вирішенням проблем спрямованості освітнього процесу на використання інноваційних технологій, розвиток пізнавальної активності дітей, формування особистості дошкільника, його життєвих та навчальних компетентностей, розвиток творчих здібностей.

У своїй роботі педагоги використовували такі форми роботи як взаємовідвідування занять, консультації, поєднували групові та індивідуальні форми роботи, активно використовують технологію ППП в освітній діяльності.

Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень організації освітньої діяльності, посилилась увага до пошуків інтеграції освітнього процесу, модернізації форм, методів і засобів в роботі з дітьми.

Методична робота під керівництвом в\м Курило Г.П. та в\м Кочережко Т.М. сприяла взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, спонукала кожного педагога до підвищення свого фахового рівня, дала змогу молодим вихователям  вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечувала підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку. З цією метою були організовано роботу Школи молодого фахівця.

Одним з пріоритетних питань методичної роботи є підвищення професійної майстерності педагога через його самоосвіту, самовдосконалення задоволення індивідуальних потреб в особистому та фаховому зростанні, активізації творчого потенціалу. Саме з цією метою в плані роботи закладу були передбачені, крім колективних, індивідуальні форми роботи: самостійна робота над методичною темою, самоосвіта, консультування, опрацювання фахових журналів і методичної літератури та інше.

За активну учать у районному огляді -конкурсі “Ялинка ” серед закладів освіти Покровстького райну колектив ЗДО нагороджений грамотою.

 З 01.по 07 червня  я прийняла  участь у Всеукраїнській літній школі «Освітні ініціативи» – 2021р яка проходила у м. Скадовск, з питань – нормативно-правова, стратегічного управління ЗДО , забезпечення внутрішньої системи якості освіти , моніторингу діяльності ЗДО , інклюзія та компетенція , про що  свідчить сертифікат. Також з 01.04 по 31.05 пройшла успішно навчання у Вищій школі освітнього менеджменту МЦФР за програмою «Вивчення освітньої діяльності ЗДО» та отримала сертифікат про підвищення професійної компетентності.  Також пройшла курси підвищення кваліфікації  як завідувач ЗДО через ДІППО м. Дніпро

Педагоги закладу також навчалися та були активними учасниками районних, міських методичних об’єднань, семінарів-практикумів, обласних заходіва саме :

протягом року вихователь \ методист Курило Г.П. та вихователь методист Кочережко Т.М. прийняли активну учать у роботі:

  • міської школи педагогічної майстерності для вихователів «Підвищуємо якість математичної освіти дітей дошкільного віку» на якому онлайн підготували надзвичайно цікавиі та змістовні презентації.
  • Методичне обєднання новопризначених вихователів-методистів. (онлайн-виступ);
  • Педагогічна студія «Впровадження інноваційних технологій в освітній процес ЗДО»;
  • Презентація досвіду роботи, щодо роботи над обласним проєктом «Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі НУШ 2020-2023 рр»;

Робота творчої групи закладу розпочала роботу над І етапом обласного науково-методичного проєкту «Педагогічні стратегії розвитку самоефективної особистості в освітньому просторі НУШ 2020-2023 рр» сколатли план та визначились зі стртегієюроботи .

Також, педагогами та спеціалістами закладу було пройдено безліч онлайн-навчань, семінарів, вебінарів та інших видів самонавчання.

             КЗДО КТ №60 КМР прийняв активну участь у ХІІ міжнародній виставці “Сучасні заклади освіти – 2021”. У виставці заклад представив конкурсу роботу з теми «STREAM-освіта: розвиток творчих здібностей дошкільника як шлях до формування компетентної особистості» у тематичній номінації “STEM-освіта: сучасні формати й практичні рішення від дошкільника до компетентного учня і студента” та отримав почесну нагороду за перемогу – “ЗОЛОТУ МЕДАЛЬ”.

Для забезпечення безперервного дослідження стану освітнього процесу, наступної його корекції та прогнозування розвитку педагогічної освітньої системи в ЗДО  здійснювався педагогічний моніторинг відповідно до затвердженої Програми .

План заходів щодо організації методичної роботи в ЗДО 2020-2021 навчального року був виконаний. Однак у здійсненні методичної роботи мали місце окремі недоліки:

  • вільні вакансії спеціалістів та педагогів
  • недостатня активність педагогів стосовно проведення запланованих форм роботи;
  • відсутність у педагогів ініціативи, щодо розвитку та удосконалення своєї педагогічної майстерності.

   У КЗДО КТ №60 КМР функціонує 4 спеціальні групи для дітей з особливими освітніми потребами . Кабінети вчителів-логопедів та  вчителів-дефектологів  забезпечені засобами навчання та корекції відповідно «Типовому перелікуобов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільних навчальних закладах». У групах спеціально  організовано предметно-ігрове середовище таким чином, щоб сприяти розвитку не тільки всіх сторін мовлення, а і психічних функцій, елементарних математичних уявлень та сенсорних еталонів.

Освітні, корекційний та методичний матеріал розподілений та систематизований. Спеціалісти використовують в своїй роботі використовують ІКТ, мультимедійні презентації; розвивальні, навчальні комп’ютерні ігри.    Ведення документації  спеціалістами  регламентовано відповідними інструкціями. Без зауважень .Освітній та корекційний процеси у спеціальних групах ЗДО організований ( затверджено рішенням педагогічною радою)д за наступними програмами:

1. «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого та середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення» авт. Трофименко Л. 

2. Програма  розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» за ред. проф. Т. В. Сак.;

3. Програмно-методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ» авт. Рібцун Ю. В.

4. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» Білан О. І, Возна Л. М., Максименко О. Л. та ін.

5. Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» авторський колектив  Андрієтті О. О., Голубович О. П. та ін..та керуються витягом з програми розвитку та корекцій наданою КІЦР№1

    Загальна кількість дітей спеціальних груп   – 42 дитина, протягом року прибуло 3 дітей, вибула 1 дитина.  У заклади  ЗОШ –  24 випускника ,  у реабілітаційний центра направлено  –2 дитини з  важкими розладами розвитку.

    Залишаються у дитячому закладі на наступний навчальний рік згідно витягів  18 дітей.

     Вчитель-дефектолог  Кошелєва Л. В. у період 2020-2021 н.р. була атестована на підтвердження «вищої категорії» та присвоєння звання «учитель-методист». Любов Володимирівна презентувала цікаві , іноваційні прийоми  вивчення віршів з використанням мнемотехніки на заняттях з розвитку психічних процесів, мовлення, а також використовує сучасні інноваційні та інформаційно-комунікативні технології, зокрема можливості інтернету. Виготовила власні методичні наробки такі, як: «Казки з елементами мнемотехніки», «Вірші в картинках», «Права дитини в казках», «Безпека дитини», а також написала свій досвід «Мнемотехніка – технологія ефективного засвоєння інформації дошкільниками з особливими потребами».

  Активно проводилися святкові заходи для вихованців, такі як: День здоров’я (декілька разів на рік, згідно плану роботи), День Знань, День фізичної культури і спорту, День Батька; День Дошкілля, та багато інших. Музичний керівник Градова О.П. та художній керівник Онищенко О.В. показали високий рівень професіоналізму та особистої зацікавленості в гармонійному розвитку дітей, шляхом впровадження нових методик взаємодії в період організації та проведення дитячих свят, ранків та вистав.  Креативні назви випускних ранків та сценарії свят вказували на не традиційність, інноваційність, сучасність, оригінальність задуму, де діти успішно виконували свої ролі. Також досить продуктивною стала робота творчої майстерні закладу, на чолі керівником гуртка з зображувального мистецтва – Скаченко І.Л. та керівника з ручної праці- Соломахою Н.І. Завдяки їх  кропіткій роботі вихованців закладу, протягом року були представлені 6 тематичних виставок дитячих робіт в різних технвках образотворчого мистецтва.

            Медичні працівники забезпечували якісне медичне обслуговування функціонування ЗДО.   Про що свідчить відсутність зауважень з санітарно-медичної установи та держпром нагляду ( довідка про перевірки щоквартала) . Випадків хвороб за 2020-2021р  всього: 178, частіше – ГРВІ. Мав місце побутовий травматизм( 3 випадки по причині необережності та пустуванні дітей ).

По результатам мед обстеження дітей у вересні 2020р були створені такі групи здоров’я:    I- 182 дитини, II-32 дитини, III-8 дітей.

У порівнянні з 2020 роком у 2021 році суттєво зменшилась кількість дітей диспансерних груп, а саме: захворювання серця – 5, захворювання порушення зору – 7, дерматологічні захворювання – 3, захворювання опорно рухового апарату – 8, захворювання нирок – 7, захворювання крові (анемії) – 1, хірургічні захворювання – 5, неврологічні захворювання – 3, захворювання ШКТ – 2.

            В 2020-2021 році з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби(COVID-19) заклад здійснював свою діяльність відповідно до вимог санітарного регламенту та постанов санітарного лікаря № 25, №55. Для відновлення роботи закладу, керуючись цими постановами, медичними  працівниками розробленний  системний план заходів з відновлення функціонування закладу в умовах адаптивного карантину. Згідно з вимогами заклад забезпечено необхідною  кількістю    дезінфікуючих  та мийних засобів. Також, слід зазначити, що від коронавірусної хвороби в 2021 році (станом на 01.08.2021) вакциновано 47% працівників закладу.

Медичною  сестрою відповідно до заходів складені графіки заміни засобів індивідуального захисту, графіки провітрювання та кварцування приміщень, прибирання приміщень з деззасобами, розроблено алгоритм дій ( через чек листи) на випадок захворювань серед персоналу та дітей,, облаштовано місця для обробки рук персоналом, дітьми та батьками.

Щоденно перед початком зміни медсестрою проводився температурний скринінг працівників та трирази на добу здобувачів освіти закладу.

Також з персоналом проводились інструктажі та навчання щодо особливостей роботи впродовж карантину та порядку дій у випадку виявлення ознак захворювання у дітей. Зокрема проведені інструктажі з помічниками вихователів та вихователями «Правила утилізації ЗІЗ», «Режим дезінфекції при карантині», «Правила миття посуду», «Правила миття іграшок», «Правила, яких дотримуватись, щоб не інфікуватись коронавірусом».   

            Оздоровчо-профілактична робота в закладі спрямовувалась на охорону та зміцнення  фізичного здоров’я  дітей, підвищення  захисних  сил  організму виховання  звички  здорового  способу  життя, формування  культури  здоров’я, а тому в закладі в кожній  віковій  групі  розроблені  комлекси  фізкультурно-оздоровчої  роботи,  особлива  увага  приділялась  нетрадиційним  формам оздоровленння,  рухливим  іграм з  фізичним  дистанціюванням  в умовах  карантину, гігієнічним  процедурам. 

Медичною сестрою та вихователем методистом здійснювався  постійний  контроль за  проходженням  медогляду  працівниками та результати вносились  в журнал. У 2020-2021 році  в зв’язку  з  пандемією медичні  огляди  відтерміновані.

 Медичною сестрою постійно здійснювалась санітарно-просвітницька робота з працівниками та батьками. Підготовлені онлайн-онсультації для батьків, які розміщені на сайті закладу: « Правила  роботи закладу під час  карантину», «Правила  для  батьків під час  відвідування  закладу  в умовах карантину»,». «Як одягати дітей взимку», «Безпека взимку»,  «Як захиститись від харчових отруєнь у свята», «Літо – пора відпусток». Також проводились заняття з помічниками вихователів: «Обов’язки помічника вихователя згідно вимог НАССР до видачі і вживання страв», «Вимоги шкали оцінювання якості освіти, обов’язки помічника». У зв’язку з неможливістю збирати батьків на території закладу для проведення конференцій – активно ведуться сторінки закладу на офіційному сайті, на сторінці Фейсбук та в Телеграм канал..

Велика та щоденна робота у нашому закладі проводилася з організації харчування дітей  відповідно до регламентуючих документів: Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти…», Порядку організації харчування дітей у навчальних закладах, затвердженого спільним наказом МОН і МОЗ від 01.06.2005  № 242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах від 17.04.2006 №298/227 та інших нормативно-правових актів з питань організації харчування дітей. Заклади освіти, які надають послуги з харчування, відповідно до законодавства  зобов’язані впровадити   Адміністрація закладу продовжувала впровадження та постійно підтримувала функціонування принципів системи HACCP на харчоблоці. Головні завдання системи HACCP, які здійснювалися у нашому закладі у минулому навчальному році це – аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за всіма етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів на склад і до моменту подачі готової страви.

Вартість харчування  у вересні 2020 року склала:

23,80 – групи раннього віку (б/п – 11,90);

27,70 – групи садового віку (б/п – 13,85).

У січні 2021 року вартість харчування залишилася сталою.

Для дітей пільгових категорій   70 дітей,  які відвідують дошкільний заклад надано соціальних та матеріальний допомоги :

100 % звільнені від оплати за харчування: спеціальні групи – 46 дітей, сімейні обставини  – 7 дітей;

У закладі організований та ведеться щоденний контроль за роботою харчоблоку, дотриманням технології приготування страв, закладкою продуктів, безпечністю і якістю готової продукції. Медичною сестрою з дієтичного харчування проводиться аналіз виконанням норм харчування, який щомісячно надсилається до відділу  освіти Криворізької  районної у місті ради. 

           Постійно  здійснювався контроль за дотриманням гігієнічних вимог під час організації харчування дітей у групах, проводилась робота щодо формування культурно-гігієнічних навичок та навичок культури поведінки дітей у процесі  харчування.

Охорона життя та зміцнення здоров’я дітей, формування звички до здорового способу житття залишаються актуальними та першочерговими завданнями дошкільного закладу.

У закладі проводиться систематична робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності під керівництвом в\м Кочережко Т.М. яка здійснює роботу служба охорони праці, -в усановлених законодавством термінах проводиться системно навчання працівників з ОП, ЦЗ, пожнжної та електробехпеки,  розроблені та оновлені посадові, робочі та інструкції з БЖД, розроблені та поетапно виконуються комплексні плани-заходи з охорони праці, пожежної безпеки, цивільного хахисту та електробезпеки.

              Практичний психолог Яцко Т.Б.  у своїй діяльності приділяла увагу роботі з педагогами та батьками дітей з метою становлення дитячої особистості, захисту її прав, розвитку здібностей, потреб та інтересів. Надзвичайно ефективно організовувалася психологічна просвіта (онлайн). Проводилися різні форми роботи з педагогами, помічниками вихователів, батьками, де розглядалися питання взаємодії з дітьми та формування сприятливого психологічного мікроклімату в ЗДО, адаптації дітей до нових умов, формування здорового способу життя, потреби дітей з ООП,  .

Цікавими та результативними були заходи організовані та проведені практичним психологом:   

  • Круглі столи з тем –    “Із думкою про дитину або з чого починається адаптація.”, “Про допомогу дітям в кризових ситуаціях.”, “Чому дитину потрібно навчити гратися?”
  • Консультації для педагогів – «Особистість педагога у вимірі запитів ХХІ століття.», “увага булінг!” – формування номінативної взаємодії педагогів закладу, “Професійне вигорання або як не втратити себе в професії?”
  • Онлайн-консультація для батьків майбутніх першокласників – “Підготовка дитини до школи. Знати. Підтримати. Допомогти.”.

Планомірною та ефективно пройшла атестація педагогів. Атестаційна комісія ознайомилась з роботою педагогів, що атестуються і констатувала достатній та високий професіоналізм педагогів  , враховуючи їх освітній рівень та стаж професійної діяльності та  атестувала їх.

Для визначення рівня компетентності дітей та динаміки розвитку І раз на квартал (вересень, січень, травень) проводилось моніторингове дослідження на групах за усіма освітніми лініями. Вихователями груп використовувався затверджений на педагогічній раді №1 від 31.08.2020р. інструментарій згідно з оновленим базовим компонентом дошкільної освіти, в якому висвітлені основні розділи чинної програми за рекомендованими методиками, критеріями в яких є показники засвоєння знань та набуття практичного досвіду дітей. Також акцентовано увагу на математичній компетентності та самосвідомості дошкільників.

Під час моніторингового дослідження  було обстежено 230 дитини дошкільного віку. Зорієнтованість педагогів на особистість стала основою реалізації кожною дитиною свого природного потенціалу, збалансованості фізичного, інтелектуального, емоційного, вольового та морально – духовного розвитку вихованців. Підсумковий моніторинг результативності роботи педагогів засвідчив значні якісні зрушення в інтелектуально-мотиваційній структурі діяльності вихованців: зросла активність дітей у творчих іграх, значно поліпшились комунікативні навички, зросла пізнавальна активність, посилилась здатність дітей до вольових дій, також чудові відгуки отримала організована діяльність з елементами конструювання, дослідів, сенсорно-пізнавальних ігор.За результатами моніторингу досягнень дітей дошкільного віку формуються висновки, складаються пропозиції. Вивчення стану освітньої діяльності, результативності роботи педагогічного колективу здійснюється за допомогою різних видів контролю.

            Правильно здійснений контроль допомагає творчому зростанню вихователів, дисциплінує їхню роботу, сприяє виявленню і поширенню педагогічного досвіду, виявляє недоліки у освітньому процесі  і дає можливість педагогам вчасно їх усувати.

            Вихователі проводять спеціально організовані підгрупові та індивідуальні заняття відповідно до програмного змісту, до віку і рівня розвитку дітей. Працюючи з дітьми, педагоги використовують різноманітні методи і прийоми, якісний і яскравий матеріал, дидактичні ігри та експерименти. Під час спеціально – організованої діяльності діти засвоюють способи пізнання (запам’ятовування, порівняння, аналіз результатів роботи), проявляють інтерес, активність, самостійність.

Але поряд із позитивним досвідом роботи вихователів було виявлено і певні недоліки. Підвищення рівня засвоєння програмових вимог прослідковується з усіх освітніх напрямах розвитку. Але слабкі показники у таких освітніх напрямах: гра дитини, мовлення дитини, які потребують подальшого вдосконалення.. Потребує подальшого удосконалення робота з дітьми з зв’язного мовлення, щоб діти могли відповідати на запитання за змістом картини, казок.

У порівнянні з проведеною діагностикою з початку навчального року та на  кінець навчального року окреслилась позитивна динаміка щодо засвоєння дітьми знань, умінь та навичок з усіх освітніх напрямах . Але вихователям старших груп необхідно удосконалити роботу щодо зв’язного мовлення: розвивати вміння будувати самостійні висловлювання різних типів (опис, розповідь, переказ), надавати дітям відстоювати свою думку, аргументувати. Належну увагу приділяти формуванню соціально-комунікативної компетентності дитини, розвитку самосвідомості, обізнаності в навколишньому середовищі. Основними причинами недостатньої результативності знань, вмінь і навичок у дітей стали: часті захворювання, не регулярне відвідування дитячого садка, підвищена гіперактивність, відсутність контакту з батьками. Згідно отриманих результатів, складено план заходів щодо координації подальшої педагогічної діяльності, намічено напрямки роботи, надано консультації для батьків у онлайн-форматі, через месенджери та на сторінках соціальних мереж.

Можна зробити висновок, що підготовка старших дошкільників до шкільного навчання була достатньою, про те хочеться зауважити що у дітей виникають труднощі під час зверненого українського мовлення. Пріоритетними завданнями з підготовки дітей до шкільного навання на наступний рік залишаються:

  • подальша робота за програмою розвитку мовлення дітей дошкільного віку;
  • реалізація завдань по наступності між дошкільним закладом та школою;
  • формування моральних, духовних якостей та життєвої компетенції дітей через ігрову діяльність;
  • приділити увагу інформаційно-комунікативній освіті дітей для забезпечення їх успішної адаптації в школі;
  • здійснювати  виховання в дітях патріотизму і толерантності до людей різних національностей;
  • розвивати пізнавальну активність, екологічну, комунікативно-мовленнєву компетентність та логічне мислення;
  • виховувати   звукову культуру мовлення та творчу активність;
  • формувати у дітей розуміння української мови під час освітньої діяльності та у повсякденному житті;
  • формувати елементарну компетентність з питань безпеки життєдіяльності у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;
  • враховувати психофізіологічні особливості дошкільників.

            Потребами сьогодення продиктована необхідність тісної інтеграції родинного та суспільного виховання.  З великою зацікавленістю в спільній роботі ведуться сторінки закладу на власному сайті , вайбері ,Телеграмканалі та на сторінці Фейсбук. У період карантину саме вони стали тим зв’язуючим місточком, між закладом та батьками вихованців. Батьківська громада майже щоденно отримувала онлайн корисну інформацію, поради спеціалістів, з фото та відео дізнається про перебіг подій всередині закладу, кожної групи, заходу .

У травні 2021 року, нажаль, не вдалося зібрати батьків на загальносадову конференцію, задля недопущення поширенню коронавірусної хвороби, але всі питання були висвітлені онлайн, тож  робота по створенню змістовного , цікавого та важливого контенту триває.

            За бажанням батьків   створено умови для включення  варіативної складової БКДО , а саме організовано додаткову платну освітню послугу для дітей: гурток навчання  англійській мові, .який неодноразово представляв на заходах гарні досягнення гуртківців.

зусиллями працівників в ЗДО забезпечено естетичне оформлення території    закладу,   а саме висаджено квітники з різними квітучими рослинами, створено квітники з елементами ландшафтного дизайну, вдало обладнано ігрові та спортивні ділянки.

За бюджетні кошти у 2020-2021 (станом на 01.08.2021) році отримано:

Рушники паперові – 5904 шт.

Мило з дезінфікуючою функцією – 5л х10 шт.

Порошок пральний – 147 к.г.

Контейнери для розподілу сміття – 4 шт.

Пакети для сміття – 188 уп х 35 л

Засіб для миття «Доместос» – 18 л

Рідке мило – 943 л

Мило господарче – 200 шт

Засіб для чищення – 85 л

Миюче для посуду – 140 л

Лампи світлодіодні – 5 шт

4 пластикових контейнерів для сортування сміття.

За батьківський кошт було завезено 5 тон піску, пофарбовано ігрове та  спортивне обладнання та замінено лінолеум та плінтуса на групах №3 та №11, №12  та у групі №12  встановлено нові кухонні меблі.

За підсумками навчального року виявилась вдалою розстановка молодих спеціалістів разом з досвідченими педагогами, але  наявні  вакансії вчителя \логопеда, вчителя\дефектолога, музичного керівника, медичної сестри та сестри з дієтичного харчування. Соціальний захист забезпечував профспілковий комітет на чолі з головою ПК   Біжик І.І. та  було оздоровлено в санаторіях 2 працівника.

Працівниками дотримані всі заходи з питань охорони праці та БЖД, виробничого та побутового травматизмі не фіксувалось.

Комплекси заходів з ОП, ЦЗ та БЖД організовувала відповідальна особа   в\м Кочережко Т.М. На чолі з нею   педагоги   дотримуватись вимог чинних законодавчих інструкцій з охорони життя і здоров’я дітей,  техніки безпеки охорони праці без порушень, проходили навчання , також проводилось тренування з евакуаці.   Так як питання збереження та охорона життя і здоров’я дітей являється пріоритетним, тому дошкільний заклад вів активну роботу по його збереженню, забезпечуючи оздоровлення дітей природними факторами, через  використання різних видів гімнастик, виконання рухового режиму, проведення фізкультурних свят та дозвіль, з дотриманням протиепідемічних заходів, розроблених медичною сестрою Шелест Т.Г. Фізкультурно – оздоровчий процес проходив систематично і планомірно тому пропуски відвідування дітьми без поважної причини негативно впливали на зміцнення організму дітей, його опору різним хворобам.