Тел. 097-567-32-66

Вчитель-логопед Міщенко Вікторія Володимирівна

працює та використовує у корекційній роботі з малятами :

  1. Над розвитком дрібної моторики :

Ігрові вправи для розвитку тонких рухів пальців рук:

«Кільце для мами» (великим і вказівним пальцем однієї руки зробити коло, решта – підняті вгору),

«Окуляри для бабусі» (та ж дія двома руками),

«Вчимо братика ходити» (великі і вказівні пальці круговими рухами у формі «вісімки» по черзі торкаються один до одного).

«Клубочок для бабусі» – змотування пряжі в клубок.

«Допоможи Попелюшці відібрати квасолю (горох, крупу …)» – з суміші насіння то одним, то іншим пальцем відібрати в окремі гірки насіння одного виду; другий варіант – в глибоку тарілку насипати насіння двох або декількох видів, великим і вказівним пальцями брати насіння і сортувати в тарілки менших розмірів.

«Шнурування», «Обведення і штрихування трафаретів», «Шиття по контуру», «Зав’язування ляльці банта», «Малювання пальцем по піску (крупі)», «Гра з прищіпками», «Гра зі стрічками» та інші.

 Життеве кредо :“Праця, оптимізм, постійне самовдосконалення – запорука життєвого успіху”.

 Педагогічне кредо : “Справжній педагог повинен любити те, чому навчає і любити тих, кого навчає”.

Працює над упровадженням інноваційних логопедичних технології- “Моделювання зв’язного мовлення у дітей із загальним недорозвиненням мови прийомами мнемотехніки”

Напрямки роботи вчителя – логопеда:

  • Діагностичний напрямок (Діагностична робота вчителя-логопеда є складовою частиною комплексного вивчення дитини з осособливимо освтніми проблемами розвитку)
  • Корекційний напрямок
  • Аналітичний напрямок
  • Консультативно-просвітницький та превентивний напрямок
  • Організаційно-методичний напрямок.
  1. Розвиток лексико-граматичної сторони мовлення:
  • розвиток розуміння мовлення;
  • виховання вміння спостерігати та осмислювати предмети та явища довкілля, їх називати;
  • формування узагальнених понять;
  • формування практичних навичок словотворення й словозміни;
  • виховання вміння вживати речення різних конструкцій.

Розвиток фонетико-фонематичної сторони мовлення:

  • формування правильної вимови звуків;
  • розвиток фонематичного слуху та сприймання;
  • закріплення навичок вимови слів різної складової структури;
  • підготовка до здійснення елементарного звукового аналізу та синтезу;
  • контроль за виразністю мовлення.

Навчання дітей самостійному висловлюванню:

  • передавання вражень про побачене;
  • передавання вражень про події в довкіллі;
  • переказування в логічній послідовності змісту сюжетних малюнків та їх серій;
  • складання розповідей-описів за зразком педагога, за схемою, за опорними словами, за уявою тощо.\

Логопедичний масаж – це спеціальні прийоми впливу на ділянки тіла, так чи інакше пов’язані з мовною діяльністю. Ця процедура змінює стан м’язової тканини, нервових волокон, кровоносних судин, шкірного покриву, таким чином вирішуючи завдання, для яких, власне, і проводиться. користь логомассажа. Завдяки виконанню логопедичного масажу в організмі відбувається ряд змін: нормалізація гіпо- або гіпертонусу м’язів в мімічної і артикуляційної мускулатури; зменшення патологічних мимовільних м’язових рухів; активізація і збільшення сили скорочувальної здатності м’язів апарату мови; поліпшення якостей артикуляції, в тому числі чіткості, обсягу, швидкості; сприйняття рухів мовотворчого органів, а також складає таку користь: благотворно впливає на нервову систему і загальний стан організму; стимулює лімфо і кровообіг, регулює тканинні процеси обміну, сприяє насиченню крові киснем і поліпшенню клітинного харчування; збільшує еластичність м’язів і силу їх скорочень, допомагає їх відновленню після навантажень, підвищує працездатність; знижує тонус при спазмах і піднімає його при слабкості органів артикуляції, задіє малорухливі м’язові ділянки; формує координацію рухів органів мови, стимулює їх сприйняття; зміцнює м’язи і готує артикуляційний апарат до максимально швидкої постановці звуків.


Логомассаж допоможе впоратися з такими проблемами:

• порушена розмовна мова;
• підвищене слиновиділення;
• гіпертонус артикуляційних м’язів;
• недостатнє скорочення м’язів;
• порушена координація рухів, гиперкинез;
• нерозвинені довільні рухи;
• нееластичність м’язових волокон.

Самомасаж губ і язика

Самомасаж губ і язика це артикуляційні рухи, направлені на активізацію кровообігу органів артикуляційного апарату і викликають ефект подібний до масажного. Артикуляційні прийоми виконуються самою дитиною за продемонстрованим зразком.

«Погладимо язичок»

Широкий язик просовується між зімкненими губами.

Напрямок рухів :  від кінчика до кореня.

«Гребінець»

  1. Розчісуємо губи: прикусити нижню губу і декілька разів «розчесати» її зубками,  аналогічні рухи повторити на верхній губі.
  2. Розчісуємо язик: широкий язик просовується між зімкненими зубами, губи у посмішці. Напрямок рухів: від кінчика до кореня.

«Покусати язичок»

  1. Дитина покусує язик декілька разів у напрямку рухів від кореня до кінчика.
  2. Дитина покусує  язик декілька разів у напрямку рухів від кінчика до кореня.
  3. Дитина покусує бокові краї язика.

4. Вправи на автоматизацію звуків:

Автоматизація звука [С] у складах та словах:

СА — СО — СУ — СИ              СО — СУ — СА — СЕ

СУ — СЕ — СИ — СО              СИ — СУ — СО — СА

СА — СИ — СО — СУ              СО — СИ — СА — СЕ

Автоматизація звука [С] у словах:

Сад, сам, сало, сани, санки, оса, роса, коса, вуса, гусак, писати, кусати, вусатий, краса, ковбаса, сади, садив, салат, салют, салон, санаторій, сатин.

Сом, сон, сорт, Соня, сода, сокіл, сопка, сотня, сором, соболь, сонце, лісок, носок, пісок, поясок, осока, високий, колесо, м’ясо.

Суд, сук, суп, сухо, судно, сумка, несу, пасу, посуд, несуть, ласун, занесу, винесу, борсук, сукно, суворий, сувенір.

Син, Сима, сир, сирник, сито, синку, ситий, синій, сипати, сивий, сила, синька, сильний, носи, косинка, лисиця, оси, коси, босий, лисий, носить, васильки, касир, просить, косить, персик, гуси, автобуси, велосипед, роси, матроси.

Серп, селище, веселий, серце, басейн, осел, секунда, сервант, сервіз, оселедець, гусенята, лисенята, гу­сеня, лисеня.

Бас, вас, гас, нас, пас, час, квас, погас, голос, астра, каска, маска, масло, наста, ковбаска, заснув, ластівка, кастрюля, маслюки, компас, клас, ананас, гасло, весло, весна, мастило.

Пес, тес, овес, весла, інтерес.

Ніс, ріс, віск, міст, міс, ліс.

Автоматизація звука [С] у чистомовках

Са, са, са — у кімнаті оса. Са, са, са — вірю в чудеса. Са, са, са — у Соні коса. Са, са, са — випала роса. Су, су, су — сумку я несу. Си, си, си — гучні баси. Си, си, си — сіно покоси. Со, со, со — від воза колесо. Со, со, со — Соня їла м’ясо. Се, се, се — Семен гусей пасе. Ас, ас, ас — купили ананас. Ес, ес, ес — коні їдять овес. Ес, ес, ес — оселю сторожує пес. Ис, ис, ис — рис варив Борис. Ос, ос, ос — гавкає пес Барбос. Іс, іс, іс — цікавий ніс. Іс, іс, іс — у машини немає коліс. Ус, ус, ус — на нозі укус. Ус, ус, ус — у кита китовий вус.

Скоромовки

(звук С)

Сидів горобець на сосні, —
Заснув — і упав уві сні.
Якби не упав уві сні.
Сидів би він ще на сосні.

***
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок — сорок морок.

***
Коса косить – бруса просить,
Косар Герасим погострив — клин окосив.

***

(звук Ш)

Сів шпак на шпаківню,
Заспівав шпак півню:
— Ти не вмієш так, як я,
Так, як ти, не вмію я

***

Вишивала мишка ловко
Синім шовком мишоловку.
Мишоловка – грізна штука,
Мишеняткові наука.

***

(звук Р)

Сидить Прокоп — кипить окроп,
Пішов Прокоп — кипить окроп.
Як при Прокопові кипів окроп,
Так і без Прокопа кипить окроп.

***

Хитру сороку

спіймати морока.

А на сорок сорок –

сорок морок.

Голосові вправи

«Мій чарівний голос»

Протяжна вимова одного з голосних а, о, у, е, и, і на видиху.

А-а-а-а-а-а-а…

О-о-о-о-о-о…. і т. д.

Протяжна вимова  декількох голосних на одному видиху.

А-а-а-а-а-о-о-о-о-о-о…

У-у-у-у-у-і-і-і-і-і-і-і…

А-а-а-а-у-у-у-у-е-е-е-е…

«Осінь у лісі»

Дорослий читає речення, а дитина , змінюючи інтонацію, з посиленням або послабленням голосу промовляє запропоновані звуки.

Милуємося красою осіннього лісу: «О-о-о, о-о-о,о-о-о!».

Побачили великий гриб і здивувалися: «О-о-о-о!».

Знайшли поганий гриб, і засмутилися: «Ой-ой-ой!».

«Вовк»

Страшно вовчику в ліску,

То ж і виє лячно:

  • У-у-у-у…

Дорослий читає віршовані рядки, а дитина на видиху голосно промовляє:

«У-у-у»…

5. Голосові вправи

«Мій чарівний голос»

Протяжна вимова одного з голосних а, о, у, е, и, і на видиху.

А-а-а-а-а-а-а…

О-о-о-о-о-о…. і т. д.

Протяжна вимова  декількох голосних на одному видиху.

А-а-а-а-а-о-о-о-о-о-о…

У-у-у-у-у-і-і-і-і-і-і-і…

А-а-а-а-у-у-у-у-е-е-е-е… і т.д.

«Осінь у лісі»

Дорослий читає речення, а дитина , змінюючи інтонацію, з посиленням або послабленням голосу промовляє запропоновані звуки.

Милуємося красою осіннього лісу: «О-о-о, о-о-о,о-о-о!».

Побачили великий гриб і здивувалися: «О-о-о-о!».

Знайшли поганий гриб, і засмутилися: «Ой-ой-ой!».

«Вовк»

Страшно вовчику в ліску,

То ж і виє лячно:

  • У-у-у-у…

Дорослий читає віршовані рядки, а дитина на видиху голосно промовляє:

«У-у-у»…