
Довідка
про стан підготовки ЗДО до роботи
в новому 2020-2021 навчальному році
1. Розвиток мережі закладу: 13 вікових груп: з них – 2 групи раннього віку, 2 групи – молодшого дошкільного віку, 2 групи – середнього дошкільного віку, 3 групи – старшого дошкільного віку та 4 групи – спеціальні (змішані).
Комплектація груп. Всі групи укомплектовані дітьми повністю. У групах раннього віку список дітей налічує 36 осіб, спеціальні групи -43 дитини. Всього в закладі – 230 дітей.
2.Кадрове забезпечення:
Всього в закладі працює: 33 педагогічних працівників.
Спеціаліст вищої категорії – 4 педагога;
Спеціаліст І категорії – 2 педагога;
Спеціаліст ІІ категорії – 2 педагога;
Спеціаліст – 7 педагогів;
Без категорії – 18 педагогів;
Мають педагогічне звання “Вихователь-методист” – 2 педагога;
Мають педагогічне звання “Вчитель-методист” – 2 педагога;
Мають педагогічне звання “Старший вчитель” – 1 педагог;
3.Наявність документації на початок навчального року: план роботи ЗДО на 2020-2021 н. рік, накази до початку нового року, плани роботи спеціалістів, планування освітньо-виховного процесу для кожної вікової групи, заходи з підготовки до осінньо-зимового періоду, матеріали підготовки закладу до опалювального сезону, інструкції з охорони праці та пожежної безпеки, матеріали з цивільного захисту, правила внутрішнього трудового розпорядку, журнали відвідування дітьми ЗДО, графіки протиепідемічних заходів в умовах карантину.
4.Виконання плану заходів з підготовки до нового навчального року: виконано –
Група №1 – ремонт групової кімнати;
Група №2 – заміна покрівлі підлоги на м’який лінолеум;
Група №3 – спальна кімната;
Група №8 – нові та зручні шафи для одягу;
Група №9 – ремонт туалетної кімнати;
Група №13 – ремонт приймальної кімнати та придбання зручних шаф для дитячого одягу.
За рахунок спонсорської допомоги батьків, придбано, але не покладене, м’яке покриття для підлоги в спортивний залі закладу.
Згідно акту припису ГУДС України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області було встановлено – систему протипожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системою блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, встановлені радіотрансляційні точки, для передачі з питань ЦЗ. Забезпечено поступове накопичення згідно номенклатури засобів радіаційного та хімічного захисту.
Проводиться робота по комп’ютеризації та інформатизації освітнього та управлінського процесів. У закладі є в наявності 5 комп’ютерів, 1 ноутбук. Крім комп’ютерів в закладі використовується і інша комп’ютерна техніка:4 принтери, 1 Smart TV, мультимедійний портативний проектор та екран. Всі комп’ютери підключені до мережі Інтернет. Завдяки цьому активно працює сайт заклад та сторінки садочка у соціальних мережах.
Упродовж року систематично проводились санітарні дні по облаштуванню території закладу.
Санітарний стан приміщень ЗДО має задовільний стан. Ігрові майданчики та територія, що прилягає до них, утримуються в чистоті і порядку.
На жаль, основними причинами, що ускладнюють функціонування закладу дошкільної освіти, є економічні чинники. Як і раніше, не вирішується проблема фінансування ЗДО у повному обсязі, що не дає змоги на належному рівні зміцнити матеріально-технічну базу, удосконалити предметно-ігрове середовище.
Потребує утеплення фасад приміщення, часткова заміна вікон та оновлення кухонного обладнання та інвентарю. Частковий ремонт сантехніки, капітальний ремонт тротуарних доріжок та огорожі території закладу, продовження роботи по забезпеченню освітнього процесу сучасними мультимедійними засобами.
Окремо доцільно виділити естетичне оформлення приміщень та впорядкування території закладу дошкільної освіти.
Передплачено електронні видання: “Скарбничка вихователя”, “Вихователь-методист”, “Медична сестра”, “Музичний керівник”, “Практичний психолог”, “Управління ЗДО”.
5. Санітарний стан, благоустрій території (озеленення, огородження) та дитячих майданчиків:
– достатня кількість декоративних дерев і кущів, висаджений і доглянутий куточок саду, оформлений внутрішній дворик;
– територія закладу озеленена та огороджена. Паркан потребує ремонтних робіт;
– майданчики відгороджені один від одного декоративними кущами, обладнання відремонтоване;
– клумби доглянуті, квіти висаджуються відповідно до сезону;
– дитячі городи потребують оновлення і догляду.
6. Фізкультурно-спортивна база, проблеми, шляхи вирішення:
Обладнання спортивної зали відповідає сучасним вимогам, диференційоване відповідно до віку дітей, наявне нестандартне обладнання. Достатня кількість спортивного інвентарю для виконання загально розвиваючих вправ (м’ячі, кеглі, палиці, обручі, скакалки, прапорці, стрічки, гантелі, ін..). проте деяке фізкультурне обладнання потребує заміни, оновлення.
7. Стан харчоблоку, пральні, оцінка їх санітарного стану: санітарний стан харчоблоку та пральні відповідає вимогам Санітарного регламенту для ЗДО. Все обладнання знаходиться у справному стані, під час експлуатації електрообладнання персонал дотримується інструкції з охорони праці. Приміщення харчоблоку потребує капітального ремонту, обладнання морально застаріле і потребує заміни на сучасне.
8. Наявність кабінетів, їх оформлення та оснащення: 2 зали – музична та спортивна, 10 кабінетів: завідувача, методичний, арт-студії, муз. Керівника, хореографа та інструктора з фіз. виховання, практичного психолога, медичної сестри, маніпуляційний, ізолятор. Всі кабінети оформлені у відповідності з педагогічними, естетичними та гігієнічними вимогами. Достатня кількість сучасних методичних матеріалів та посібників, всі описані і внесені в картотеку. Для обслуговування дітей та для дотримання карантинних вимог в наявності всі необхідні медикаменти та дезрозчини.
9. Дотримання законодавства України з охорони праці та протипожежної безпеки: Проводяться всі роботи, що передбачені Колдоговором, та Заходами з охорони праці і пожежної безпеки:
– проведено 4 інструктажі з педагогами ЗДО та 6 інструктажів з тех. персоналом з ОП (цільові, повторні, первинні), 2 інструктажі з пожежної безпеки (первинних та планових), 4 інструктажі з охорони життя і здоров’я дітей;
– перезаряджено 16 вогнегасники;
– проведено заміри опору обладнання;
– проведене випробування крана-гідранта, пожежних рукавів. Складено відповідні акти;
– проведено обстеження кріплення спортивного обладнання, меблів, картин. Складено відповідні акти;
– щомісячно проводиться обстеження електрообладнання та внутрішньої електричного освітлення. Складено відповідні акти;
– проведено практичне заняття з навчання з відпрацювання дій з надання долікарської допомоги на випадок травмування.
– на кожному робочому місці наявні інструкції з охорони праці, на харчоблоці і пральні наявні Правила користування електроприладами.
– встановлення системи протипожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, встановлені радіотрансляційні точки, для передачі з питань ЦЗ. Забезпечено поступове накопичення згідно номенклатури засобів радіаційного та хімічного захисту.
10. Підготовка педагогів та груп до нового навчального року
До першої педагогічної ради “Завдання педагогічного колективу на 2020/2021 навчальний рік” комісією ЗДО пройшов огляд щодо підготовки дошкільних груп до нового навчального року, метою якого було виявити якість створення відповідних санітарно-гігієнічних, естетичних, побутових, безпечних умов для життєдіяльності дошкільників відповідно вимогам БКДО та відповідно до вимог “Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у ЗДО на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)”, затвердженими постановою Головного Державного лікаря України від 21.05.2020р. №25.
Всі групи продемонстрували якісну підготовку до нового навчального року. Огляд груп створювався відповідно до критеріїв:
1. Стан та наявність документації педагогів, відповідно до вікової групи дітей та потреби групи.
2. Матеріали для моніторингу засвоєння знань дітей (інструментарій) відповідно до вікової групи.
3. Наповнюваність локацій предметно – ігрового простору, яка відповідає типовому переліку та віку дітей.
4. Зонування в кімнатах для занять таким чином, щоб забезпечити максимально можливе фізичне дистанціювання.
5. Взаємозв’язок з родинами вихованців.
6. Інструктажі для батьків, маркування меблів відповідно віку дітей, матеріали з БЖД, організація протиепідемічних заходів на період карантину.
7. Дотримання “Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у ЗДО на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)”, затвердженими постановою Головного державного лікаря України від 21.05.2020р. №25.
8. Оформлення груп (естетичність, інноваційність, відповідність віку, доступність.
9. Наявність умов для дотримання санітарно-гігієнічного режиму.
10. Забезпечення охорони життя і здоров’я дітей.
11. Наявність умов для організації фізичного розвитку і оздоровчої роботи.
12. Стан предметно-ігрового розвивального середовища;
13. Стан групової ділянки.
За результатами огляду, групи закладу підготовлені до нового навчального року на достатньому рівні. З великою відповідальністю до підготовки груп до нового навчального року віднеслися всі педагоги закладу.
Під час огляду були виявлені недоліки, які потребують доопрацювання, а саме:
1. Переглянути, доповнити або оновити документацію педагогів.
2. Змінити пріоритети в наповнюваності локацій відповідно до рекомендацій головного санітарного лікаря.
3. Створити групу у “Viber” з батьками. Провести інструктажі та батьківські збори в онлайн режимі, дотримуючись вимог адаптивного карантину. Залучати батьків до активної роботи в соціальній мережі “Facebook – Червона Шапочка ЗДО60”, Telegram-каналі “Криворізький заклад дошкільної освіти №60” та на сайті закладу zdo60.dp.ua
4. Доповнити, змінити або оновити куточки природи відповідно до віку дітей.
5. Оновити та доповнити фізкультурне обладнання відповідно віку дітей.
6. Розмістити в умивальній кімнаті правила та послідовність миття рук для дітей в яскравій формі, дотримуючись часових – рекомендацій.
7. Переглянути маркування меблів відповідно віку дітей.
8. Переформувати розміщення в кімнатах для занять з дітьми, щоб забезпечити максимальне фізичне дистанціювання.
9. Проводити додаткові ігри та вправи, які б доносили дітям важливість індивідуальних заходів профілактики та фізичного дистанціювання.
10. Обмежити заняття та ігри, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми.
11. Обмежити заняття та ігри, що потребують використання значної кількості додаткового інвентаря.
12. Не проводити масових заходів з дітьми (вистав, свят, концертів) більш, ніж з однієї групи та за присутності глядачів.
11. Проблеми, що потребують вирішення:
- М’яка покрівля закладу пошкоджена, під впливом природних факторів (під час дощу та снігу) протікають стеля та стіни, через це з’являється цвіль, яка руйнує будівлю. Погіршується санітарно-епідеміологічний стан приміщень. Групи №5,6,13,7,8 та перехід до басейну . Ремонт : 1 800 м2.
- Під впливом часу та природних факторів відбувається руйнування цементного розчину в міжпанельних швах. Через це волога потрапляє в приміщення, та завдає шкоди стінам, погіршується теплоізоляція, сприяє появі цвілі, яка, в свою чергу, загрожує здоров’ю дітей та працівників закладу. Групи №13,6,9,5,10. Ремонт – 1 890 пог.м.
- Під впливом природних факторів потребують термінового ремонту балконні конструкцій 2-го поверху у групах № 2,3,1 зруйновано, пошкоджено цементну кладку, осипається плитка..
- Під впливом часу та природного фактору дерев’яні віконні рами пошкоджено, вони не щільно прилягають, пропускають вологу та вітер, не утримують тепло. Потрібна заміна вікон на енергозберігаючі в таких приміщеннях:
- 5 група – спальня – 2шт;
- 8 група – група – 1 шт;
- 10 група – група+роздягальня – 4 шт;
- 11 група – група+спальня+роздягальня – 6 шт;
- Пральня – 2 шт;
- м/с – 1 шт;
- коридор – 3 шт;
- басейн та галерея басейну – 18 шт.
Вікна старі, не надійні і це загрожує безпеці життєдіяльності дітей.
- Під час заміни труби центрального опалення було зруйновано 88,9 м2 асфальту біля центрального входу та групи №1. Покриття потребує термінового ремонту. Також є помітні пошкодження на іншій частині асфальту – 1163,8 м2 – з часом на ньому з’явилися дірки, тріщини та провали.
- Були виявлені пошкодження огорожі – сітка рабиця має пошкодження (розриви), 46,6 м2 огорожі потребують термінової заміни.
- Капітальний ремонт харчоблоку: ремонт приміщення, заміна вентиляційного обладнання, на сучасне, збільшення потужності витяжки, заміна всього електрообладнання, стелажів та ванн для миття овочів і посуду; встановлення необхідного вимогам НАССР кухонного інвентарю.
Завідувач КЗДО КТ №60 КМР Наталя Кузьма